Сьогодні у нас у гостях не зовсім звичайний автомобіль. Voyah Dream – величезний (довжина 5315 мм) семимісний вен на електротязі. Якщо подібні моделі з двигуном внутрішнього згоряння в нас знайти ще можна як офіційні, так і «паралельні», то електромобілів такого класу просто немає у продажу. Тож сьогодні обійдемося без порівнянь із конкурентами просто тому, що вони відсутні як клас. Просто познайомимося з незвичайним новим китайським авто.
Не красень, але…
Огляд Voyah Dream почнемо із зовнішності. Подивіться фото, як вам дизайн? Ось і ми спочатку стали задумливо чухати потилиці. А потім пригадали, що такий монументальний стиль нині дуже навіть у моді. Особливо у Азії. Подивіться на Toyota Alfard або на китайський же GAC. А якщо покопатись у праворульних японських моделях… До того ж треба розуміти, що за такі гроші негарних машин не буває, але про ціну поговоримо трохи згодом. Найкраще визначення вигляду Voyah Dream – монументальний. Відносно прості форми багато присмачені хромованим декором – одна колонада решітки радіатора чого варта! Її б ще позолотити… Азія!
Серед мінівенів взагалі не часто трапляються писані красені. Їхня гідність в іншому – возити людей та їхній багаж у просторі тиші та комфорті. І у героя нашого огляду – Voyah Dream, з цієї частини все гаразд.
Вас баюкає в м’якій гойдалці.
…ні, не Іспано-Сюїза, а лише китайський електричний мінівен Voyah Dream. Пневматична підвіска забезпечує відмінну плавність ходу. В електромобілі майже повна тиша. На тлі цього робота маленького ДВС у гібридній версії Воя здається гучною, хоча насправді це не так. Світле, біле або бежеве (а інших і не буває), шкіряне крісло середнього ряду приймає вас у свої обійми. Саме таке, як на фото. Спинка відкинута, підставка для ніг висунута, вбудований масажер включений – пан переміщається у просторі, вдихаючи очищене, іонізоване повітря та насолоджуючись 64-ма квітами атмосферного підсвічування. Валіза в солідний, навіть при розкладеному дивані третього ряду, багажник завантажив спеціально навчений чоловік. З нюансами керованості здорового повнопривідного автомобіля нехай розуміється водій. Поїхали! І не важливо, як цей напрочуд комфортний апарат виглядає і скільки він коштує. Хіба що походження дещо підкачало: преміум та Китай у нас ще не стали синонімами.
За кермом шаленого автобуса
Огляд Voyah Dream плавно перетікає у їздовий тест. Пограли в пана на задньому (точніше на середньому) сидінні, і вистачить – тепер настав час водієм попрацювати. З точки зору людини за кермом машина теж становить інтерес: 394 коні під капотом гібрида, що заряджається, 435 сил у чистого електрокара, розгін до сотні за 6,6 і 5,9 секунди відповідно, максимальна швидкість – 200 км/год, повний привід, метр вісімдесят зростання та маса з пасажирами та багажем близько трьох тонн. Гідні властивості, але як це все поїде?
Нормально їде, швидко, м’яко, але дещо відсторонено, що й слід було чекати. Рулиться важкий і високий автомобіль задумливо і швидше підходить для їзди прямою, ніж для швидкісного слалому. Плавність ходу тут явно домінує над гостротою управління. Втім, і на звивистих доріжках мінівен Voyah Dream зовсім непоганий. Треба тільки до нього трохи звикнути. Пневматична підвіска не тільки забезпечує комфорт мешканцям салону, але й успішно бореться з кренами, клюванням та розгойдуванням величезного кузова. Динаміка вище всяких похвал, особливо для великого автомобіля. Посадка за кермом зручна, місця достатньо. У крісла водія дванадцять електричних регулювань! Перед очима суцільний «телевізор» завширшки на всю передню панель. Кількість різних інтелектуальних і не дуже систем, що полегшують життя водію, зашкалює. Їх перерахування та опис явно виходить за рамки даного огляду. Почитаєте на сайті чи дилер вас офіційно просвітить. Адже нові машини з цього року є. Відзначимо лише такий екзотичний пристрій, як систему нічного бачення. Дуже далекобійну і чітку картинку, що дає. А ось система моніторингу втоми водія працює за одним їй зрозумілим алгоритмом і часом лається на цілком бадьору людину за кермом.
Єдиний мінус, який варто відзначити шум бензинової електростанції під капотом. Чи не сильний, але помітний. Це розплата за збільшений запас ходу – в чистому електромобілі Voyah Dream нема чого шуміти. Судячи з відгуків, там помітно тихіше.
Технічна складова
Переходимо від тесту до техніки. Герой нашого сьогоднішнього огляду побудований на одній платформі з електрокросовером Воя Фрі. Як і кросовер, Voyah Dream може бути чистим електромобілем або гібридом, причому заряджається. Електромотора в обох випадках два – вони наводять колеса передньої та задньої осей. У гібрида під капотом захований невеликий, півторалітровий бензиновий мотор з наддувом потужністю 129 кінських сил, який заряджає тягову батарею, розташовану на підлозі кузова. Місткість акумулятора електричної версії 109 кВт, гібридної – 26. Заявлений запас ходу 486 та 750 кілометрів відповідно. Причому гібрид може проїхати до 82 кілометрів лише електроприводом.
Час заряджання змінним струмом для гібрида – 4,5 години, для «електрички» – 13 годин. Електромобіль можна заряджати і незмінним струмом. Процес триватиме близько години.
Підвіска автомобіля незалежна, пневматична з інтелектуальною системою керування демпфуванням, задня – багатоважільна, а передня – на подвійних поперечних важелях. Така, в порівнянні з поширеною схемою МакФерсон, забезпечує кращу плавність ходу. Гальма дискові, що вентилюються на всіх колесах. Іншого для такого швидкісного та важкого авто не варто було й чекати. Підсилювач керма – електричне, як і гальмо стоянки.
Комплектація єдина і не залежить від типу автомобіля. Звичайно, дуже багата і насичена.
Ціни, відгуки, конкуренти
Гідний автомобіль – солідний, брутальний на вигляд, зелений по суті, що поєднує комфорт та відмінні їздові характеристики. Але й ціна цього задоволення не маленька: 10 з гаком мільйонів рублів за гібрид і на мільйон більше за електромобіль.
Дозволимо собі припустити, що з таким масовим цінником автомобіль не стане, але свою нішу безумовно займе. А відсутність прямих конкурентів, які постачаються до нас офіційно, йому лише допоможе у цьому. Електротяга також навряд чи стане великою перешкодою – чи мало зараз у великих містах дорогих електромобілів. А Voyah Dream має ще й гібридну версію зі збільшеним запасом ходу, яка значно розширює можливості поїздок у відриві від розетки.
Швидше за все машини стануть звичайними мешканцями корпоративних парків. Приватний власник напевно здійснюватиме поїздки не за кермом, а в комфортабельному пасажирському салоні.