Багато українських автовласників, як і раніше, орієнтуються на добре знайомі марки покришок. Але вибір зараз обмежений, а ціни високі. Вітчизняна продукція є доступною, але не всіх влаштовує. До автомобільних шин китайського виробництва більшість ставиться поки що насторожено – інформації мало, незрозуміло, що у них з рівнем якості. Але поступово приходить розуміння, що китайська гума, особливо від великих виробників, цілком працездатна: може і не вражає характеристиками, але завдання виконує і ресурсом володіє достатнім. А деякі топові китайські моделі взагалі, як кажуть, «на рівні».
Моделей шин з Піднебесної безліч, та й у марках можна заплутатися. Тому коротко розповімо про продукцію найбільших та відомих компаній. Але спочатку кілька слів про вибір шин за сезоном та типом покриття.
Як правильно вибрати шини?
Формально підбирати гуму потрібно за трьома основними параметрами:
- Розмір – Тільки той, що є в списку допущених для цієї моделі автомобіля. Інформація є в інструкції з експлуатації авто. За нестандартні автошини сьогодні може покарати інспектора ДПС. Та й взагалі використання величезних «тракторних» покришок на легковику або низькопрофільних шосейних на грубому позашляховику безглуздо та небезпечно.
- Навантажувальний індекс – показує максимальне навантаження на колесо. Перевантажувати шину не можна – може зруйнуватися прямо на ходу.
- Індекс швидкості – обмежує максимальну швидкість експлуатації шин. Перевищувати її не можна – великий «бабах».
З зимою справа куди складніша: зимові покришки повинні забезпечувати більш-менш надійне зчеплення на слизьких покриттях – снігу та льоду. Крім цього, ніхто не скасовував для них вимогу гідної поведінки на мокрому або сухому асфальті.
Принципово зимові автошини поділяються на нешиповані або фрикційні, іменовані в народі липучками і шиповані. Перші забезпечують зчеплення зі слизькою поверхнею за рахунок складу гумової суміші та спеціального малюнка протектора. У другому випадку на допомогу приходять ще й металеві шпильки з твердого сплаву. Без шипів добре їздити свіжим, але не дуже глибоким снігом, снігово-водяною кашею. Такі покришки тихіші і гарніші на мокрому і навіть сухому асфальті. Можна б і влітку їздити, але швидко зношуються. Шипи шумлять, гірше гальмують на асфальті, але надійно чіпляються за лід та укочений сніг. Тож вибирати взуття на зиму потрібно з огляду на умови експлуатації машини.
Покришки для бездоріжжя – окрема тема. Вони відрізняються грубим малюнком протектора із великими «шашками». Чим «зліші» ґрунтозачепи, тим впевненіше долається бруд, пісок, глибокий сніг. І тим гірше акустичний комфорт та керованість на шосе. Найпрохідніші шини з маркуванням М/Т. Позначення А/Т на боковині відрізняє універсальну гуму, а Н/Т говорить про пристосованість легкого бездоріжжя.
Провідні китайські виробники шин
Коротко розповімо про найбільші шинні компанії з Китаю. Перший учасник цього списку буде дещо несподіваним. та коментарі не потребує.
Тепер китайці «справжні»:
- ZC Rubber (Hangzhou Zhongce Rubber Co) – найбільший у себе в країні і шинний виробник, що входить у світову десятку. Випускає покришки для легкових, вантажних автомобілів, мотоциклів, скутерів, велосипедів, тракторів, квадроциклів та інших транспортних засобів з 1958 року. Володіє марками: Chaoyang, Goodride, Westlake, Arisun та Trazano.
- Giti Tire –фірма, заснована 1951 року у Сінгапурі. Компанії належать такі бренди: Giti, GT Radial, Primewell, Runway та Dextero. Фірма активно просуває свою продукцію через автомобільний спорт.
- Shandong Linglong Tire Co – Заснована в 1975 році, через 12 років пройшла серйозну реорганізацію. На сьогодні має виробничі потужності не лише у КНР, а ще в Таїланді та Сербії. Американський підрозділ фірми працює із 2009 року.
- Triangle Group – один із найбільших у світі виробників шин для будівельної, спеціальної та гірничодобувної техніки. Має партнерські угоди зі світовими виробниками Caterpillar та Volvo. Співпрацює із компанією Goodyear. Тріангл розпочала свій шлях 48 років тому.
- Sailun Group – відносно молода компанія з міста Ціндао – їй лише 22 роки. Сьогодні три заводи у КНР та один у В’єтнамі мають виробничу потужність понад 120 мільйонів шин різних типів на рік. Продукція під цією маркою представлена у 180 країнах світу.
Популярні покришки з Китаю
Представимо кілька моделей покришок різних типів, що випускаються переліченими вище виробниками з Китаю. Розглянемо літні, зимові шини та спеціалізовану гуму для позашляховиків.
Гума на літо:
- Sailun Atrezzo ZSR 2 – призначена для швидких, потужних машин, має високий індекс швидкості.
- Chaoyang SU318a – тиха та економічна шина для кросоверів. Відмінно відводить воду з плями контакту, добре протистоїть стирання.
- Doublestar All Season DLA01 – недорога літня модель із «дощовим» малюнком протектора.
Зимові шини:
- Triangle IceLynX TI501 – шипована шина для легкових автомобілів. Відрізняється незвичайними вигнутими ламелями, які покращують зчеплення на льоду та снігу.
- LingLong Greenmax Winter Ice I-15 SUV – зимова фрикційна шина для кросоверів. Призначена для м’яких, європейських зим. Має гідні зчіпні властивості на снігу і грунті.
- GT Radial Maxmiler WT – орієнтовані на машини підвищеної прохідності та легкі комерційні автомобілі. Мають характерний малюнок протектора, який поєднує в собі елементи позашляхових та зимових шин.
Покришки для позашляховиків:
- Sailun Terramax M/T – націлена на подолання важкого бездоріжжя, про що говорить індекс М/Т та характерний рисунок протектора. Посадочні діаметри від 15 до 20 дюймів.
- LingLong CrossWind A/T100 – універсальна модель для позашляховиків, яка поєднує високу прохідність, гідні показники на асфальті та низький рівень шуму.
- Goodride Radial M/T SL366 – ще один зразок спеціальних грязьових шин для руху по найскладнішому бездоріжжю. Пропонується великий вибір типорозмірів із посадковим діаметром від 15 до 20 дюймів.
Чи купувати китайську гуму?
А чому ні? Особливо якщо ви не готові переплачувати за європейські чи японські марки. Період становлення та навчання шинники з КНР давно пройшли і сьогодні їхня продукція відома у всьому світі, а не лише на батьківщині та в нашій країні.
Ще одна перевага китайців – вони пропонують найширший вибір типів, розмірів та моделей шин на всі випадки життя. Хіба що до вибору зимових покришок із піднебесної потрібно підходити особливо ретельно. Специфіку їзди по слизьких дорогах найкраще знають ті, хто ними багато їздить. З іншого боку, нікого не дивували корейські, японські чи навіть італійські покришки для зими.