Наш сьогоднішній герой – автомобіль не надто новий та не особливо поширений у нашій країні. В автосалонах українських офіційних дилерів FAW Bestune T77 з’явився наприкінці 21-го, на початку 22-го років. Хоча у себе на батьківщині, у Китаї, було представлено трьома роками раніше. Продажі середньорозмірного кросовера йдуть ні хитко ні валко. Створюється відчуття, що його виробник – найстаріша та одна з найбільших автомобільних компаній Піднебесної, робить ставку на свої вантажівки, а легковими моделями займається побічно для асортименту. Хоча авто для приватних власників від FAW нічим не поступаються своїм співвітчизникам-конкурентам ні за технічним рівнем, ні за зовнішнім виглядом, ні за оснащенням, ні за якістю, як показують відгуки власників. Ось і АвтоВАЗ вибрав FAW Bestune T77 для збирання на своєму пітерському заводі. Але й там, схоже, щось не ладнається. Про початок виробництва оголошено давно, а машин із логотипом вітчизняного виробника у продажу все немає.
Оглядів автомобіля написано чимало, тестів зроблено достатньо. Не повторюватимемося – постараємося коротко сформулювати всі виявлені плюси та мінуси моделі. Але спочатку познайомимося та вивчимо технічні характеристики.
Не китайського вигляду
За традицією огляд належить починати з опису зовнішності та інтер’єру авто, але навіщо це робити, якщо можна подивитися на фото та скласти власну думку. Тому відзначимо, що дизайн автомобіля нам сподобався своєю інтернаціональністю та перейдемо до технічної частини FAW Bestune T77.
Під капотом традиційний для більшості китайських кросоверів півторалітровий, чотирициліндровий бензиновий двигун з турбонаддувом. Його потужність 160 кінських сил, крутний момент досягає 258 Нм. Мотор запросто може споживати 92-й бензин і відрізняється завидною економічністю.
У парі з двигуном працює або шестиступінчаста механічна коробка, або семідіапазонний робот з двома зчепленнями. Привід тільки передній, ніякого карданного валу під підлогою немає, чому підлога в салоні практично плоска. Це відзначають автори багатьох відгуків та оглядів.
Підсилювач керма – електричний, гальмівні дискові механізми на всіх колесах. Підвіска проста та надійна: спереду типу МакФерсон, ззаду – пружна балка.
Загалом нічого особливо видатного. FAW Bestune T77 – звичайний, сучасний китайський автомобіль.
Переваги FAW Bestune T77
- На смак та колір товаришів, як кажуть, немає. Але ми все ж таки повторимо свою думку про зовнішність машини. Зовнішність кросовера свіжий і досить оригінальний. Особливо добре авто виглядає у яскравих кольорах із контрастним дахом.
- Заслуговує на похвалу і стильний інтер’єр салону. Дуже добре, що частина функцій керується кнопками та клавішами. Дивна мода запихати все, що можна в складне і не завжди логічне електронне меню, цю машину благополучно минула.
- Щільні передні крісла з розвиненою бічною підтримкою добре фіксують тіла сідоків і тільки особливо великим людям можуть виявитися тісні. Ззаду теж досить просторо, з урахуванням, звичайно, класу та розміру автомобіля.
- Цей китаєць досить спритно і плавно розганяється, чому сприяє злагоджена робота бадьорого двигуна та добре налаштованої роботизованої коробки передач.
- При спокійній їзді досить потужний двигун споживає зовсім небагато палива.
- FAW Bestune T77 порадував гідною керованістю. Причому без усіляких знижок на китайське походження. Це, звичайно, не спорткар, але їде він правильно та передбачувано. Хіба що надто легке кермо змащує загальне сприятливе враження.
- Комплектація авто по-китайськи багата і каталог обладнання великий. Панорамний дах, світлодіодна оптика, великі легкосплавні колеса, цифрова комбінація приладів, камера заднього виду, набір інтелектуальних цифрових помічників водія та багато іншого. Оснащення конкретного зразка залежить від комплектації. Усього їх пропонується чотири.
- Досить високий рівень безпеки. Все, що потрібно тут є, від грамотно спроектованої силової структури кузова та шести подушок безпеки до широкого набору найсучасніших електронних систем.
- Гарантія виробника на машину 5 років чи 100 тисяч кілометрів пробігу.
Слабкі сторони
Недоліків у моделі також вистачає. Часом вони є продовженням перерахованих вище переваг.
- У досить зручному салоні зустрічаються все ж таки ергономічні дива. Крісло водія має аж шість електрорегулювань, а ось кермо по вильоту не регулюється. Спинки задніх сидінь досить сильно нахилені і змінити їхнє положення не можна, підлокітника немає. Відображення інформації на центральному дисплеї не надто інформативне. Можна знайти й інші, дрібніші вади.
- Є дива і у величезному списку обладнання. Клімат-контроль лише однозонний, навіть у максимальній комплектації, обігріву кермового колеса та лобового скла не передбачено зовсім.
- Зворотний бік пристойної керованості автомобіля – жорстка підвіска, яка збирає з дороги всі нерівності та чітко передає їх на кузов.
- Пасажирам місця вистачає, а для поклажі його залишилося зовсім небагато. Об’єм багажника всього 375 літрів.
- Роботизовані коробки з двома зчепленнями поступово позбулися дитячих хвороб, але величезним запасом надійності, як і раніше, не можуть похвалитися.
- Привід лише передній та іншого не передбачено. Та й дорожній просвіт для кросовера зовсім скромний – 170 мм.
- Обслуговування машини не буде дуже дешевим. І зовсім не через високу ціну на запчастини чи роботи. Просто відвідувати технічний центр доведеться досить часто – раз на 10 тисяч кілометрів. Інакше прощай гарантія!
Підіб’ємо підсумки
Кожен автомобіль зітканий з переваг і недоліків. У FAW Bestune T77 проблем не більше, ніж у його популярніших конкурентів. Та й цінними перевагами він не обділений. Чому ж слабо продається? Насамперед через мляве просування – багато ви бачили реклами автомобілів цієї марки? Та й дилерська мережа не найширша і модельний ряд до останнього часу був мізерним. Наприклад, зараз у лінійці всього чотири легкові моделі. Може співпраця FAW з ВАЗом все ж таки дасть результат, і під нашою маркою непогана китайська машина здобуде друге дихання?