Якщо легковий електромобіль на наших дорогах поки відносно рідкісний гість, то машин з гібридними силовими установками в Україні достатньо, як нових, так і тих, що пожили на цьому світі не один рік. І всі вони потребують регулярного та кваліфікованого обслуговування. У чому особливості експлуатації, сервісу та ремонту таких авто?
Головне – батарея
Основна відмінність гібрида – два типи двигунів: бензиновий та електричний, а також наявність тягового акумулятора. Саме електрика і вимагає дотримання деяких особливих правил під час експлуатації таких машин. Якщо електромотори на більшості моделей цілком надійні і «вбити» їх досить складно, то батарею, особливо не нову, потрібно берегти – заміна її влетить у велику суму. Як і всі акумулятори, тягова батарея не любить глибоких розрядів. Тому не варто намагатися дотягнути до заправки, використовуючи тільки електротягу, коли бензобак спорожнів – заправляйтеся своєчасно. Якщо гібрид заряджається, поповнюйте запас енергії в батареї регулярно. Взимку краще це робити на теплому авто відразу після поїздки. На звичайному гібриді не глушіть авто з порожнім акумулятором – дайте ДВЗ попрацювати на зарядку. Не залишайте (особливо взимку) надовго авто з «порожньою» батареєю. Перед довгим простоєм зарядіть її.
Якщо раптом (і як завжди несподівано) спалахнула контрольна лампа несправності гібридної системи – вирушайте на діагностику до спеціалізованого автосервісу, де є підготовлені фахівці. Якщо ви мешканець Києва чи його околиць – запрошуємо сюди. Некваліфіковане втручання в електричну частину гібрида часто призводить до плачевних (і дорогих!) наслідків.
Часта причина сяйва контрольної лампи – вихід з ладу одного або кількох осередків тягового акумулятора. Довго їздити в такому режимі не варто – зростає навантаження на комірки, що залишилися, і загальний ресурс дорогої конструкції знижується. Багато типів батарей ремонтопридатні та краще замовити таку послугу, щоб продовжити життя бортового джерела живлення.
На що ще потрібно звернути увагу
- У батареях сучасних автомобільних гібридів підтримується оптимальний температурний режим – взимку їх потрібно підігрівати, а в спеку охолоджувати. Охолодження вимагає й деяке інше електроустаткування. Інвертор, наприклад. Тому особливу увагу треба приділяти системі охолодження: контролювати рівень антифризу, своєчасно його змінювати згідно з рекомендаціями виробника автомобіля, стежити за чистотою радіаторів.
- Є особливості і в обслуговуванні бензинового двигуна. У складі гібридної установки він працює в режимі старт-стоп, недостатньо прогрівається і вимагає використання спеціальних олій.
- Багато моделей гібридних авто вимагають і спеціального мастила для коробки передач. Тому олії та технічні рідини змінюємо тільки на рекомендовані та суворо дотримуємось періодичності заміни – вона може бути більш частою.
- Застосування рекуперативного гальмування дозволяє помітно продовжити ресурс гальмівних колодок та дисків, але нерідко призводить до закисання гальмівних механізмів. Тому увага до гальм не буде зайвою, адже це питання безпеки.
Чи страшний гібрид?
Експлуатація гібридного автомобіля, особливо нового, навряд чи завдасть вам зайвого клопоту.
А ось при купівлі уживаного двомоторного авто потрібно бути уважним – часом їх виставляють на продаж у разі серйозних проблем з тим же акумулятором. Тому професійна діагностика дуже бажана, якщо не хочете розпочати експлуатацію покупки з великих вкладень.