space-biz.com.uaspace-biz.com.ua
  • Головна
  • Мотоцикли
  • Техніка
  • Автомобілі
  • Будівництво
  • Цікаво
Сповіщення
Font ResizerAa
space-biz.com.uaspace-biz.com.ua
Font ResizerAa
  • HomeHome
  • Моя стрічка
  • Мої інтереси
  • Мої збереження
  • Історія
  • Головна
  • Мотоцикли
  • Техніка
  • Автомобілі
  • Будівництво
  • Цікаво
Найпопулярніші сюжети
Ознайомтеся з останніми новинами!
Білок в продуктах
В яких продуктах є білки
2
Бодібілдинг для початківців
Бодібілдинг для новачків: повний гід по тренуваннях, харчуванню та мотивації
2
Технічне обслуговування машини: види ТО, скільки коштує, коли робити
2
Головна » Автомобілі » Коли потрібно змінювати стійки стабілізатора?
Автомобілі

Коли потрібно змінювати стійки стабілізатора?

Оновлення: 23.12.2024 20:06
Від admin
Додати коментар
1

Почнемо статтю з відповіді на запитання, винесене у заголовок: коли вони вийдуть з ладу. Як це визначити? Як продовжити ресурс деталей? Наскільки складно їх поміняти та скільки коштує заміна? Навіщо взагалі потрібні стійки стабілізатора та сам стабілізатор поперечної стійкості? Нині все дізнаєтесь.

Коли потрібно змінювати стійки стабілізатора

Функція стійок стабілізатора

Почнемо з самого стабілізатора та принципу його роботи. Це пружний сталевий пруток (торсіон), вигнутий у вигляді букви «П». Середня частина через гумові втулки кріпиться до рами, кузова або підрамника, а загнуті кінці жорстко пов’язані з елементами підвіски. У повороті автомобіль прагне нахилитися – зовнішні пружини та амортизатори стискаються, колесо йде нагору. Стабілізатор тягне вгору та внутрішнє колесо, знижуючи крен. Якби пруток був жорстким – незалежна підвіска перетворилася б на залежну. Але, як ми вже казали – це торсіон, який працює на кручення. Тому зв’язок коліс у незалежній підвісці пружна, стабілізатор лише обмежує їхнє взаємне переміщення. Ця деталь сьогодні встановлюється практично на всіх авто у передній підвісці, і часто – у задній. Без стабілізатора машина нестійка на дорозі: крениться, розгойдується, може з’явитися нишпорення. При створенні машини конструктори та випробувачі ретельно підбирають діаметр та жорсткість цього важливого елемента.

Стійки – це деталі, які пов’язують кінці стабілізатора з деталями підвіски. Вони являють собою два сферичні або гумометалеві шарніри або просто гумові подушки, пов’язані штангою, довжина якої залежить від конструкції машини. Нерідко зустрічаються комбіновані варіанти – з одного кінця ШС, з другого – гума.

Ознаки несправності стійок стабілізатора

Яка поломка може статися з найпростішою, на перший погляд, деталлю? Давайте розумітися. Шарніри стійки за конструкцією аналогічні кульовим опорам або кермовим наконечникам: сталева сфера обертається в пластиковому вкладиші, зовні шарнір закритий гумовим чохлом, всередину закладено мастило. Будь-яке пошкодження чохла призводить до того, що мастило вимивається і шарнір потрапляє абразив, що викликає прискорений знос і поява люфта. Люфт з’явиться і при зношуванні гумового шарніра, якщо застосовується саме такий. Визначити несправну стійку можна на слух. При проїзді перешкоди попереду доноситься характерний стукіт, який, щоправда, можна переплутати зі стуком кульової або шарніру кермового управління. Щоб уточнити діагноз, доведеться лізти під машину, щоб добре посмикати за стійку стабілізатора. Справа ця брудна, але надійна – гарний люфт шарніра відразу буде помітний.

У звичайних умовах стійки можуть пройти і сто тисяч тисяч кілометрів. Їхній ресурс різко скорочує надто активна їзда поганими дорогами. Та й за чохлами на шарнірах варто доглядати – якщо порвано, можна міняти деталь, не чекаючи появи стуків.

Коли потрібно змінювати стійки стабілізатора

Чим загрожує несправність стійок і що робити

Спочатку практично нічим, крім настирливого стуку. Але зношування розвивається швидко і стійку може просто обірвати. Ось тут поведінка машини може стати вкрай неприємною і непередбачуваною. Тому необхідно зробити ремонт якнайшвидше. Прайс на нові деталі, як правило, не лякає, сходження і розвал регулювати не потрібно, сама робота не надто складна, але брудна і вимагає інструменту та деяких навичок.

Поділитись цією статтею
Facebook
Залишити коментар

Залишити коментар Скасувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Please select a rating!

Цікаво

Білок в продуктах
В яких продуктах є білки
Цікаво
Бодібілдинг для початківців
Бодібілдинг для новачків: повний гід по тренуваннях, харчуванню та мотивації
Цікаво
Технічне обслуговування машини: види ТО, скільки коштує, коли робити
Автомобілі
Тест: Yamaha 250 WR-F 2024 року все ще тут! АБОНЕНТ
Мотоцикли

Категорії

  • Автомобілі23
  • Будівництво13
  • Мотоцикли30
  • Техніка28
  • Цікаво3
Пов'язані статті
Розкрийте історії, пов'язані з цим дописом!
Автомобілі
Bestune B70: огляд китайського ліфтбека
2
Автомобілі
Підвіска китайських автомобілів – що найкраще для українських доріг?
1
Автомобілі
Експлуатація кондиціонера в машині влітку
2
Автомобілі
ТОП китайських шин: вивчаємо бренди та моделі
2
Автомобілі
Контроль системи охолодження двигуна авто
1
Автомобілі
Що не так із вихлопною системою: розбір помилок із прикладами
1
Автомобілі
Великий огляд Geely Preface: характеристики, комплектації та відгуки
2
Автомобілі
Changan UNI-T: багатий, гарний собою Ленський
2
Показати більше
Space Biz Space Biz

Усі права захищено. Копіювання, використання та поширення матеріалів сайту дозволяється лише з письмового дозволу адміністрації.

  • Категорії:
  • Техніка
  • Будівництво
  • Автомобілі
Меню
  • Головна
  • Контакти
  • Про нас
  • Політика конфіденційності
Про нас
  • Моя стрічка
  • Мої інтереси
  • Історія
  • Мої збереження

© 2025 SPACE BIZ

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?