Кондиціонер у машині став звичайним елементом оснащення. Без нього авто знайти вже непросто. Тільки терморегулювальну функцію виконує електроніка.
Чому замість холодного повітря з дефлекторів дме гарячий, та ще й несе в машину поганий запах? питанням на питання – а ви давно «конді» обслуговували? «а навіщо?», відповідаємо – щоб такі чудеса, що описані вище, не траплялися несподівано.
Навіщо обслуговувати кондиціонер?
Щоб уникнути дорогого ремонту. Сучасний охолоджувач – пристрій надійний, але, як і будь-яка техніка, вимагають грамотної експлуатації, кваліфікованого догляду, застосування хороших витратних матеріалів. Фахівці рекомендують на нових авто проводити обслуговування «кондея» раз на три роки, а на машинах із солідним віком та пробігом і того частіше – щороку. Також потрібно звертатися на сервіс за перших ознак позаштатної роботи системи кондиціювання: слабке охолодження повітря, неприємний запах у салоні, позаштатні звуки при включенні та роботі. Чим раніше поставити діагноз і розпочати лікування, тим дешевше воно обійдеться.
До речі, найпростішу діагностику можна провести самостійно. Достатньо включити кондиціонер на повну потужність та піднести до дефлектора звичайний побутовий термометр. Якщо він покаже температуру близько 10 градусів або нижче – все гаразд. Якщо помітно вище – їдемо до майстрів.
А чи це обов’язково?
Зовсім ні, якщо ви готові перетворити свій автомобіль на смердючу душогубку, а потім гарненько витратитися на ремонт. Впав рівень холодоагенту – не біда, включимо прилад на повну котушку, нехай компресор напружується. Скільки нового коштує? Ви що, з глузду з’їхали!
Поганий запах у салоні від забитих брудом повітроводів, випарника та салонного фільтра можна й потерпіти. Але чому діти стали постійно чхати та кашляти?
Двигун при включеному кондиціонері починає грітися? Вентилятор виє, але чи не може охолодити антифриз? Ну, так не дуже ж. Ось коли закипить і заглухне.
Загалом, якщо звикли покладатися на може, то можна нічого і не робити, якщо, звичайно, на рахунку є зайві грошики. А вони рано чи пізно обов’язково знадобляться. І чималі.
Що входить до ТО кондиціонера?
Фахівці перевірять тиск фреону в системі і за необхідності заправлять її. У разі виявлення витоку знайдуть її місце, відремонтують з’єднання або замінять трубку. Перевірять муфту включення, компресор, систему керування. Обов’язково оглянуть радіатор (конденсор) і, якщо він забитий пилом, брудом, комахами, ретельно очистять пухом. Адже конденсор стоїть перед радіатором системи охолодження двигуна і, забрудненим, може бути причиною перегріву мотора. Як, втім, і автоматичної коробки, якщо в неї теж є радіатор. Якщо на додаток до очищення випарника та повітроводів запропонують зробити антибактеріальну обробку – погоджуйтесь. Нема чого мешканцям салону дихати всякою погань.
Як правильно експлуатувати кондиціонер?
Тут варто запам’ятати та застосовувати декілька основних правил. Підбираємо оптимальний температурний режим у салоні – не нижче 22 градусів. Якщо на вулиці страшна спека, налаштовуємо «конді» так, щоб різниця температур за бортом та в машині не перевищувала 10 градусів. Встановлюємо напрямок потоків повітря, що охолоджує, не в обличчя, а в ноги і на скло – менше шансів заробити застуду.
Якщо після того, як машина стояла на сонці в салоні гаряче, як у грубці, краще спочатку відкрити вікна і провітрити автомобіль, а потім уже включати кондиціонер. Не варто мучити прилад, поєднуючи працюючий кондиціонер із відкритими вікнами. Прогріти атмосферу не вийде і на Землі прохолодніше не стане. Проте кондиціонеру від такого навантаження стає погано – тут недалеко до самостійного відключення. Добре, якщо на якийсь час, а доведеться відправляти авто в ремонт, якщо включення через деякий час не станеться.
Чи можна провести обслуговування та усунути поломки самостійно?
Можна, але складно. Якщо у вас є відповідне обладнання, навички та місце для роботи? Як його перевіряти знаєте? ? Знімете брудний радіатор для промивання та продувки? можете знайдете помилки?
Є, звичайно, у нас у країні рукасті мужики та фанатичні любителі техніки. Але більшість простих автомобілістів таким набором знань та умінь не має. Вони можуть бути страшенно далекі від техніки взагалі і влаштування автомобіля зокрема і займатися в цьому житті зовсім іншими справами.
Для того і існують спеціалізовані сервісні станції та багатопрофільні технічні центри, щоб підтримувати автомобіль, його окремі системи та агрегати у справному стані.