Колесо автомобіля, що спустило, – проблема для водія. Але здебільшого її нескладно (і недорого) вирішити. Шиномонтаж у наш час знайти не складно, а там майстер швидко проведе ремонт проколу. Гірше, якщо не прокол, а поріз покришки. Таку шину, найімовірніше, не вдасться відремонтувати і доведеться шукати їй заміну. Причому тієї ж марки, моделі та розмірності, що й пошкоджена. Це довше, складніше та значно дорожче. Адже встановлювати на одну вісь «різношерсті» шини не можна.
Але найскладніший випадок, коли ні порізів, ні проколів начебто немає, а гума повільно, але постійно труїть повітря. Сьогодні накачав до потрібного тиску, а завтра колесо знову спущене. Від чого таке неподобство може походити?
Чому спускає колесо без проколу?
Часто це трапляється від… проколу, лише маленького та непомітного. Сьогодні на авто повсюдно використовуються безкамерні шини. При проколі вони не випромінюють дух відразу, а втрачають тиск поступово. Такі покришки набагато кращі з погляду безпеки. Але маленький, непомітний гвоздик може закатувати водія: тиск у колесі падає та падає. Але таку несправність досвідчений майстер вирахує легко. Набагато складніше визначити місце витоку повітря, коли жодних наскрізних ушкоджень не виявлено. Винуватцем може бути диск, ніпель або сама покришка.
Найочевидніший варіант – зам'ятий борт диска. Його необхідно виправити, якщо це можливо, або замінити на новий. Колеса з легкого сплаву іноді пропускають повітря через малопомітні тріщини. Цим часто грішать дешеві вироби незрозумілих виробників. Тому купуючи диски, потрібно стежити за їх якістю. Причиною падіння тиску може стати товстий шар іржі на старих сталевих дисках або сторонні частинки, які не дають покришці щільно сісти на диск.
Якщо повітря стравлює через ніпель, можна спробувати підтягнути золотник, повертаючи його за годинниковою стрілкою. Якщо не допомогло – їдемо до фахівця до шиномонтажної майстерні.
Ну і, нарешті, втрачати тиск може зношена чи пошкоджена, але не проколота покришка. Добре помітні у вигляді здуття-грижа або приховані пошкодження каркаса шини – цілком можлива причина повільної втрати повітря.
З віком та особливо при неправильному зберіганні гума має властивість старіти. Вона втрачає пружність і покривається сіткою тріщин, часом досить глибоких. Ось і спускає потихеньку без жодного проколу.
Чи можна їхати спущеним колесом?
Якщо тиску в ньому немає зовсім, то не можна! Покришку буде вбито миттєво і без жодного шансу на відновлення. А далі постраждає колісний диск. Та й небезпечна така екстремальна їзда.
Якщо тиск лише трохи просів, то можна обережно, на малій швидкості дістатись найближчої майстерні. Але краще попередньо хворе колесо підкачати.
Постійна їзда з високою швидкістю на приспущеному колесі нерозважлива, небезпечна і дорога. Шина проминається, зазнає підвищених навантажень, гріється і цілком може зруйнуватися на ходу. Машину тягтиме вбік, вона буде нестійка в поворотах, а при гальмуванні, особливо різкому, може піти в замет навіть на сухій дорозі.
Що робити, якщо спускає колесо?
Не відкладаючи у довгу скриньку, їхати до хорошого фахівця. Тлумачний майстер зможе перевірити покришку на наявність проколів, порізів, здуття, проконтролювати геометрію диска, замінити ніпель. Не дивуйтеся, якщо він стане мазати колесо липким мильним розчином або зовсім потопить його в ємності з водою. Пухирці побіжного повітря повинні видати місце витоку.
І пам’ятайте – на колесах не заощаджують. Можна відремонтувати прокол у шині або відновити невелике пошкодження диска. Але їздити на гумі, покритій потворними пухирями або на дисках з абияк завареними тріщинами небезпечно. У такому разі найкращим рішенням буде купівля нових коліс чи покришок.